20 Mayıs 2014 Salı

Politechnika'da Derslerden Haberdar Olmak

  Merhaba sevgili arkadaşlar. Derslerimin son haftalarının gelmesi ve gezi planlarımın meşguliyetinden dolayı uzun zamandır yazmaya fırsat bulamadım malesef. Bugün sizlere başlıkta da belirttiğim gibi derslerden nasıl haberdar oluyoruz/olmuyoruz bundan bahsedeceğim.

http://www.nauczanietechniki.pollub.pl/logo.png  Buraya geldiğimiz ilk haftalar malumdur yerleşme, alışveriş ve ortamı tanıma gibisinden şeylerle uğraştığımız için ders konularına bu işler bittikten hemen sonra yoğunlaşabilmiştim. Ekle-sil haftası olsun, derslerin başlangıcı olsun bu işlerin bilmediğiniz bir dilde halledilmesi kafamızı epey meşgul etti elbette.

  Biz de aynı anda birkaç koordinatör ile uğraştığımız için (ben ve birkaç arkadaşım istisnayız bu konuda) derslerin başlangıç tarihleri konusunu da unutmadık elbette, mail adreslerimizi devamlı kontrol ediyorduk. Her seferinde sormamıza rağmen aldığımız cevap "Derslerin başlangıç tarihlerini ben veya hocanız size mail ile bildirecek.."olmuştu. Çünkü aldığımız derslerin kağıtlarına hem isimlerimizi hem de mail adreslerimizi yazmıştık.

  Bu işlemlerin ardından başlayan derslerimize gitmeye başladık ama aklımız hala "Diğerleri niye başlamadı??" sorusuna bi cevap bulamıyordu. Lakin birkaç hafta içerisinde gerçeklerle yüzleşmiştik. Bize söylenin aksine aldığımız derslerin %80'inden mail gelmedi arkadaşlar. Bizim sandığımız "Ders daha başlamadı.." muhabbetleri tamamen hikayeymiş bunu öğrendik. Bırakın koordinatörü ve dersin hocasını dersi beraber aldığımız, hergün yüzüne baktığımız arkadaşlar bile tek kelime etmedi desem yeridir...Ve biz o derslerin bazılarından az kalsın kalıyorduk, belkide kalacağız.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Politechnika_Lubelska_0002.jpg  Üstüne üstelik ekle-sil haftasında aldığım bir dersimin listesinde ismim görülmüyor. Sebebide bölüm koordinatörünün güncel listeyi hocaya göndermemesi.. Ben o derse iki hafta yine bana haber verilmemesinden dolayı gitmiyorum. Ardından verilen projeyi öğrenip arkadaşlarımla yapıyorum ve raporumu hazırlıyorum. Hocaya götürdüğümde bana diyor ki "Sen ilk haftalar gelmemişsin sana not veremem..". Durumu açıklamama bile izin vermeden başından savmaya kalktı lakin bir yolunu bulup aldık notumuzu.

  Size verebileceğim tek akıl şu olsun sevgili dostlar. Aynı üniversiteden veya başka okuldan olsun arkadaşlarınız, koordinatörler dahil hiç kimseye güvenmeyin. Muhatabınız dersin hocası olsun. Onunla da odasında birebir iletişim kurun. Mail atmayın, cevap beklemeyin. Çünkü herkes ya kendi işleriyle uğraşıyor yada arkanızdan bilerek/bilmeyerek iş çeviriyor. Yani haberdar eden kimse olmayabilir...

Not: Bu yazılanlar tamamen benim yaşadıklarımdır. Birileri okuyup tedbirini alsın diye yazılmıştır.

  Daha fazla merak ettiğiniz şeyler var ise bana mail adreslerimden ve facebook hesabımdan ulaşabilirsiniz. 

  Hepinize bol şanslar ;)

  Hasan ERCAN
  20.05.2014
  Lublin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder