11 Temmuz 2014 Cuma

Polonya'dan Lviv'e Geçiş ve Türkiye'ye Dönüş

Merhaba sevgili arkadaşlar. Bu yazımda başlıkta da belirttiğim gibi Ukrayna'nın Lviv şehrini kullanarak Polonya-Türkiye ulaşımı hakkında bilgi vereceğim.

Şuan malumunuzdur Ukrayna ile Rusya savaş halinde olduğundan birçok kişinin kafasında "Bu yolu kullanmak tehlikeli mi?" gibisinden sorular dolanmakta. Aynı sorular benimde kafamı karıştırıyordu lakin Lublin'de bizimle beraber okuyan ve bir yıldır orada kalan arkadaşlarımıza güvenerek bu yolu kullandık. Çünkü onlar yıl içersinde defalarca Lviv'den gelip gitmişlerdi ve hiçbir problem olmadığını bizlere söylemişlerdi.

Ben Lublin'de okuduğum ve oradan Lviv'e gitmek için tek seçenek Sinbad Turizm'in günde 1 kez düzenlediği otobüs seferiydi. Sözde saat 23.25'te hareket etmesi gereken arabamız Polonya'nın Lodz şehrinden 18.25'te hareket etmişti ve hareket saatini biraz geçerken Lublin otogarına geldi, yolcularını aldı ve devam etti.

Sınıra kadar 2.5 saatlik bir yolculuk yaptık. Ardından arabamız Polonya sınırında durdu ve polonya askeri önce bagaj kapaklarını açtırarak valizleri yüzeysel olarak kontrol etti. Ardından otobüse binerek sırayla herkesin pasaportlarını kontrol etti ve alarak aşağıya indi. Yarım saat kadar otobüste oturarak bekledik ve sonra pasaportlar geldi ve şoförün yardımcısı tarafından bizlere dağıtıldı. Aracımız hareket etti ve 250 metre kadar ilerledikten sonra tekrar durdu. Bu sefer aracımıza ukrayna askeri bindi ve az önceki prosedürün aynısını uyguladı. Toplamda 1 saat bekledikten sonra yola devam ettik.

Sabah 4.5 gibi lviv otogarına(binanın üzerinde kocaman Автовокзал yazıyor)(sağ üstte) geldik. Yol üzerinde şehir merkezi durağı vardı sanırım. Hatta gözlerimi açtığımda güzel biryer olduğunu da anlamıştım fakat iş işten geçmişti :)

Neyse otobüsten iner inmez taksiciler orda görünüyorlar zaten. 70 Grivna (Ukrayna parası)(5Euro) karşılığında Lviv Uluslararası Havalimanına(LWO)(solda) ulaştık. Bizi 2 kişi olduğumuz için pek sıkıntı olmadı ama 2 den fazla iseniz taksiciler büyük ihtimalle valizleriniz sığmayacağı için ekstra 10-20 Grivna para talep edebiliyorlarmış.

Sabahın köründe havaalanında inmiştik ve uçağımız akşam 5'te idi. Bu yüzden akşama kadar orada vakit geçirdik artık.

Saat 3 gibi valizlerimizi verip biniş kartlarımızı almak için sıraya girdik lakin beni süprizler bekliyordu :) Valizimi çıkmadan ölçmüştüm ve kendisi 25 kg idi. Uçakla seyahat edenler bilir yurtdışı uçuşlarda valiz hakkınız 20 kg'dir :) Tabiki bende biliyordum ama Pegasus'tur bizdendir diyerekten çokta dert etmiyordum. Lakin işler öyle gitmedi ve ben ekstra her kilo başına 7 euro ücret ödedim. Aman aynı hatayı siz yapmayın ;)

Sonrasında uçağımız geldi bindik 2 saat kadar yolculuktan sonra Sabiha Gökçen  Havalimanına(SAW)(sağda) indik işte. Bu kadar :)

Benim yaşadığım tek sıkıntı, onada sıkıntı denirse tabi, ukrayna askeri pasaportları toplarken herkesin suratına dik dik bakıyordu normal olarak. Sıra bana geldiğinde uykusuzluğun da verdiği garip ruh haliyle asker ile gözgöze geldim ki siz bunu yapmayın, bana normalden daha uzun süre (pis pis) baktı ve Cem Yılmaz'ın meşhur muhabbetini orada yaşamış oldum :))

Not: Sınırda 1 saat kadar beklediğimi belirtmiştim. Fakat benden bir hafta kadar önce aynı yolu kullanan arkadaşlarım bu sürenin 2 saat kadar olduğunu bana ilettiler. Sizin anlayacağınız sınırın yoğunluğuna, oraya varış saatinize bir de muhtemelen askerlerin ruh hallerine bağlı bu durum..

Daha fazla merak ettiğiniz şeyler var ise bana mail adreslerimden ve Instagram veya facebook hesabımdan ulaşabilirsiniz.