22 Mart 2014 Cumartesi

Lublin Ders Ekle-Sil İşlemleri (LUT)

  Tekrardan herkese selamlar sevgili dostlar. Bu yazımda sizlere buraya gelmeden önce ders seçimi ve geldikten sonra ders ekle-sil işlemleri hakkında önerilerde ve uyarılarda bulunmak istiyorum sevgili arkadaşlar.

  Ben şahsen mühendislik fakültesi öğrencisiyim ve burada da çeşitli fakültelerden bölüme uygun dersleri almaktayım. Daha doğrusu almaya çalışmaktayım. Kendi yaşadıklarımı anlatıyorum ve senin de gerekli dersleri çıkaracağını umuyorum sevgili okur :)

  Buraya gelmeden önce okulumdaki erasmus ofisimin ve danışman hocamın yaşattığı birtakım problemler sonucunda bir hafta gibi çok kısa bir süre içinde derslerimi seçtim ve gerekli evrakları hazırladım. Lakin ders seçiminde çok da fakültelere dikkat etmeden o fakülte senin bu fakülte benim diyerekten aldım dersleri. Bunu yapmaktaki dayanağım daha önceden buraya gelen bazı arkadaşlarımızın "Abi orda ne geliyorsa seç Lubline gidince istersen hepsini siler ve değiştirirsin" demesiydi açıkçası. Gelgelelim öyle olmayabiliyormuş...

  Karabükte seçtiğim derslerimin yarısı Lublindeki Makina mühendisliği fakültesinden , diğer yarısıda Elektrik-elektronik fakültesinden olmuştu. Ne şanstır ki Kabul mektubumda beni burada Elektrik-elektronik fakültesi öğrencisi olarak göstermişler.. makina mühendisliği öğrencisi olduğum halde..

  Sonradan kabul mektubumuz değişemediği için artık sonsuza dek elektronik fakültesi öğrencisi olduk birkaç arkadaşımla beraber.

  Herşey normal gibi gözüküyor olabilir sevgili okur. Hatta "Ne olacak ki Elektronik fakültesi olsa?" falan da diyebilirsin, anlatayım..

  Burada ekle-sil işlerine başlayınca yaklaşık olarak bütün fakültelerin erasmus koordinatörlerini tanıyorsun normal olarak. Bazıları gerçekten yardımcı oluyor bazıları da bildiğimiz kıl ve arıza çıkarmak için yer arıyor.. Mesela makina fakültesinin koordinatörü doktor zubrişki harbiden on numara adam. İsterseniz tüm learning agreement ınızı bile değiştirebilirsin nerdeyse öyle yani :) Gelgelelim elektronik fakültesindeki iki koordinatör var. Biri Bilgisayarcılara Smolarz ki o da on numara adam, diğeri de Kurniçki diye biri. Kendileri Elektronik mühendisliğine bakıyor ve arızanın teki. Öyle şanslıyım ki bize o bakıyormuş..

  Adam kesinlikle taviz vermiyor arkadaşlar. Kural neyse onu uyguluyor. Sen erasmus öğrencisisin, sana yardım edeyim falan yok öyle bi durum. Eğer dersin iptal olmadıysa öyle kafana göre değiştirmeye derslerinin %20si oranında izin var. Üstelikte değiştirdiğin derslerin hocasından kanıt niteliğinde imzalı kağıt istiyor. Demem o ki bu Kurniçki psikopatın teki. Varsa imkanınız onla hiç bir işiniz olmasın...

  Sonuç olarak ders konuları burada sıkıntılı sevgili erasmus severler. Muhtemelen bu yazıyı okuduktan sonra LUT gözünüzü korkutacak ve listeden buranın adını çıkaracaksınız. Belki de isabetli bir karar olacaktır. Lakin şehir seçimlerinize çok özen gösterin arkadaşlar. Dönüşü yok bu işlerin. Haydi hepinize kolay gelsin..

  Hasan ERCAN
  22.03.2014
  Lublin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder