28 Mart 2014 Cuma

Lublin'de Ne Yenilip-İçilir !!

  Merhaba sevgili okur. Bu yazımda daha önce bahsettiğim fakat üzerinde çok durmadığım yemek-içmek konusundan bahsetmek istiyorum.

  Geldiğim ilk günden beri gün aşırı ekmek olsun su olsun bir sebepten marketlere uğruyorum. E tabi insanın doğası gereği diğer ürünlerede göz gezdiriyorum. En başta yaşadığım acaba bunun içinde ne var, yenir mi içilirmi gibisinden soru işaretleri birazda olsa hala devam etmekte. Fakat artık aldığım besin kaynakları genel olarak sabit olduğu için sadece listeme yeni keşiflerim dışında pekte birşey eklemiyorum diyebilirim.

  Özellikle Lublinde yiyeceklerin yüzde doksan yedisinin falan  ambalajında ingilizce açıklama yoktur arkadaşlar. O yüzden diğer türk arkadaşlar başta olmak üzere arkadaşlarınızla ürünleri kıyaslamanız ve bilgi alışverişi yapmanız yararınıza olacaktır. Mesela süpermarkete gittiğinizde eğer bilmiyorsanız beyaz peynir diye margarin almanız içten bile değildir :)

  Ekmek diye de bir problem var tabiki. Bizim ki gibi ekmek yeme alışkanlıkları yok arkadaşlar. Genel olarak bizim ordada satılan dilimlenmiş somun ekmeği yaygın burada. Ayrıca 30-50 gr lık beyaz ekmekler ve tost ekmekleri de bulmak mümkündür.

  Hazır yemek derseniz eğer burada birçok yerde KFC mevcuttur. Ayrıca Mc Donalds, Pizza Hut ve heryerde KEBAB TURECKİ adıyla görebileceğiniz "sözde" dönerciler de baya yaygın (Bizim döner ile alakası yok).

  Ben gibi kolayı çok seven biri iseniz paraya kıymanız gerekecek malesef. Çünkü biranın şişesinin 2-3 zloty (2 den daha ucuz genel olarak) olduğu bir memlekette kolanın fantanın değersiz olması kaçınılmaz yani. Genel olarak 4,5 zloty e 2 litre Coca-cola alabilirsiniz.

  He ben yurdumda kendim yaparım derseniz oda bir ihtimal tabiki. Şuana kadar bulduğumuz en ucuz makarna 1.09 zloty idi. Tadıda gayet normal yani. Ama salça sosu falan yapmak istiyorsanız Türkiye'den salça getirseniz iyi edersiniz. Çünkü buradakilerin çoğunda tuz yok, hepsi tatlı.

  Et olayına gelirsek tavuk burda çok ucuz arkadaşlar. Bol bol yiyeceksiniz gelince. Dana etide var biz aldık denedik problem yok yani. Lakin domuz eti yaklaşık tavukla aynı olduğu için danayı yiyen yok. O yüzden dana etleri raflarda kalıyor ve hafif rengi koyulaşıyor. Eğer taze almak istiyorsanız sanırım gününü bilmek gerekiyor. Birde yumurta derseniz 30lusu 8-13 zloty aralığında indirim gününe göre değişkenlik gösteriyor.

  Sebze meyve olayıda tam bir muamma arkadaşlar. Bizim o tükettiğimiz charleston(yazımı yanlış olabilir) biberi yok burda. Yani ben daha görmedim. Heryerde o çizgi filmlerde gördüğümüz renkli renkli dolmalık biberlerden var ve fiyatları 7-12 zloty arasında değişiyor. Domates var tabiki ama ne tadı ve ne tuzu. Ayrıca da sert baya. Fiyatıda 4-5 zloty gibi bir para. Eğer patates seviyorsanız yaşadınız. Kilosu 1,5 zlotyden falan başlıyor. Soğanın fiyatını hatırlamıyorum fakat çok değildi. Salatalık deyince orda bir durmanız gerekebilir arkadaşım. Kilosu 12 zloty i görmüştü birkeresinde. Hatta youtube da videosu da var yüklemiştik :)
  Süt ürünlerini de atlamamak gerek elbette. Kutu süt 3 zloty civarı, Peynir değişkenlik göstermekle beraber 200 gr ı 5 zloty falan, Yoğurt deyince "grecki" yazanlar en katı ve bizimkine benzemekte, fiyatıda 2-3 zloty, margarin 4-5 zloty blabla..

  Su konusunda endişe etmenize gerek yok. "Zywıec zdroj" marka benim favorim. Kendisinin doğal olanın kullanıyorum ve fiyatı 1,5-2,5 zloty (indirim falan oluyor bazen). Ayrıca birçok çeşit meyveli olanları da var. Onların da tadı çok kötü değil yani.

  Peki bütün bunları nereden mi alıyoruz?? Marketlerin isimlerini yazıyorum ki direk googledan yerini bulun diye: Leclerc, Carrefour Hipermarket, Auchan Atrium Felicity, Lublin Plaza, Stokrotka, Lidl, Biedronka, Carrefour Express, Zabka, Lux..

  Siz iyisimi gelirken valizinize üç kuruş daha verip yiyecek olarak ne getirebiliyorsanız buraya getirin. Ben gibi yapıp Thy çok para ister vs gibi şeyler gibi düşünmeyin :) Çünkü sonra "Türkiyeden buraya kargo kaç para acaba" gibi düşüncelere gireceğinize eminim :)

  Şuanlık bilgiler bunlarla sınırlı. Daha fazla bilgi için gmail ve yandex mail adreslerimden ve facebook adresimden bana ulaşabilirsiniz.

  Hepinize bol şanslar :)

  Hasan ERCAN
  28.03.2014
  Lublin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder