4 Mart 2014 Salı

Lublin'de Yaşam (2)

  Yeniden merhaba sevgili okur. Başlıkta da belirttiğim üzere daha önceden yazdığım Lublin'de Yaşam konusuna devam etmek istiyorum. Ayrıca "Bu yazının da bir devamı olacak mı?" sorusunun cevabını gerçekten bilmediğimi söylemek istiyorum.. :)

  İLETİŞİM

  Evet sevgili dostlar. Özellikle yurtdışına ilk kez çıkan arkadaşların aklında şöyle bir soru olabilir. "Türkiyeden uçağa bindik ve avrupada herhangi biryere indik, ee telefon çekecek mi çekmeyecek mi? Napıcaz?". Heyacana gerek yok sevgili okur. Sen o ülkeye girdiğin an telefonuna mesaj geliyor zaten. Mesela ben varşova chopin havaalanına indim ve telefonu açtım. Anında avea'dan mesaj "Polonya'ya hoşgeldiniz :D". Yok efenim burdan şurayı aramak için şunu yapın yada yurtdışında şu paraya şu kadar dakika türkiyeyi arayın vs. Vodafone'da aynı şekilde yani sıkıntı yok, telefon hattınız çalışıyor. Lakin türkiyeyi aramak isterseniz dakikası 6TL den mesajın tanesi 1TL gibi fiyatlar var dikkatli olun!

  Lublinde birçok gsm operatörü halihazırda mevcut. Lakin Türkiye'de olduğu gibi burdada belli başlı çok kullanılan birkaçından bahsetmek istiyorum. Ben buraya gelmeden önce küçük bi araştırma soruşturma yapmıştım. Birçok arkadaşımız "PLAY" hat üzerinde durmuş bizleri o hatta yönledirmişlerdi. Sonuç olarak geldik ve biz de o hattan aldık. Sebebide 30 zloty yüklediğimiz zaman 10 zloty karşılığında 1gb internet paketi satın alabiliyoruz. Geri kalan 20 zloty ilede polonya içi konuşma, mesajlaşma falan fıstık yapıyoruz. Bir de onlar biz gibi 3G değil 4G kullanıyorlar haberiniz olsun ;)

  Ben internet üzerinden konuşma, yazışma vs. yaptığım için benim işime bu geldi. Lakin ben oyle internet falan kasamam dakika da sms de olsun derseniz ona göre sim kartlar alabilirsiniz. Zaten sim kart dediğiniz bizdeki gibi pahalı bişey değil, sadece 5 zloty. Hat alırken kişisel bilgilerinizi falan da almıyorlar. Gidiyorsun dükkana ben şöyleli böyleli sim kart istiyorum diyosun. O sana kataloktan gösteriyor, veriyor ve alıyor gidiyorsun. Üstüne üstelik sim karta verdiğin parada senin bakiyende duruyor :)

  PLAY dışında ORANGE, PLUS, T-MOBİLE bide bilimum büfelerde satılan LYCA MOBİLE gibi operatörlerde mevcut. Hatta ORANGE isimli hat 6GB interneti makul bir fiyata sunuyormuş. Fakat bizim işimize gelmediği için almadık :)) 6GB internet nedir arkadaş? Zaten yurtlar dahil bilimum yerlerde sınırsız internet var, gerek yok yani :)

  Bir de okulun verdiği HEYAH diye bir hat varmış. Sanırım öğrenciler arası sınırsız ve bedava görüşülüyor ama nedir, ne değildir bilemiyorum. Bigün elime geçerse onuda anlatırım ;)

Ekleme(10.03.2014): Arkadaşlar yaklaşık iki haftadır play kullanıyorum. Lakin yurt odasında, trende, otobüste.. devamlı roaming hatası veriyor. Yani devamlı hattım kesiliyor ve PLUS üzerinden hat çekmeye devam ediyor. Böyle giderse başka bir hat alacağım. İnternete giremiyorum yahu :)

  GİYİM

  Giyim konusuna geldiğimizde buranın iklimi biraz değil baya sert arkadaşlar. Ne kadar orta avrupa ülkesi olsakta dibimiz Ukrayna, üstümüz finlandiya falan yani :) O yüzden gördüğümüz butikler genel olarak kalın giysiler ve soğuk geçirmez kıyafetler satıyorlar.

  Bilen bilir "The North Face" diye bir marka vardır. Burda birçok yerde satıldığını ve insanların kullandığını gördüm. Ne kadar yaz dönemi (Summer semester) için gelmiş olsakta şuan için hava sıcaklığı ortalama 1 - 5 derece aralığında geziyor.

  Ama gelirken şort, tişört gibi ince kıyafetlerde getirin yurtta giymeye. Fakülteler, yurtlar, avmler gibi toplu kullanıma açık mekanlar başta olmak üzere girdiğimiz birçok mekan sımsıcak haberiniz olsun :)

  Evet yine bitmedi. Kısmet bidahakine inşallah. Sağlıcakla kalın ;)

 Hasan ERCAN
 04.03.2014
 Lublin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder